busy-krk.pl - rozkłady jazdy online

📅 sobota 20 kwietnia, 9:18

Koniec z przystankami na ul. Pawiej i ul. Worcella od 17 czerwca - szykują się poważne zmiany w Krakowie

Koniec z przystankami na ul. Pawiej i ul. Worcella od 17 cze

Już za 10 dni (17 czerwca 2017 r.) w Krakowie dojdzie do dosyć poważnych zmian w kwestii funkcjonowania prywatnej komunikacji zbiorowej - zmian, które obrócą o 180 stopni dotychczasowy obraz tej struktury w naszym mieście.

Czego dotyczyć będą te zmiany?

  • Dalsze korzystanie z przystanków początkowych/końcowych znajdujących się w rejonie ulic Worcella i Ogrodowej będzie nie możliwe. Zamiast tego powstanie pętla przy Nowym Kleparzu dla busów.
  • Przewoźnicy będą mogli zatrzymywać się tylko na wybranych przystankach Alei Trzech Wieszczów, tam gdzie znajduje się "wystarczająco" dużo miejsca, aby zarówno busy jak i komunikacja miejska bez problemu mogły obsłużyć pasażerów np. - Jubilat.

Co to oznacza dla dotychczasowych pasażerów?

Otóż projekt zmian był już przygotowywany przez kilka ostatnich miesięcy jednak mało kto prócz samych zainteresowanych wiedział o tym. Przede wszystkim dojazd "pod galerię" zostanie znacznie utrudniony. Według urzędników zmiany mają na celu ograniczyć ilość spalin w centrum miasta, które emitują właśnie busy.

Trzeba jednak przypomnieć, że okolice Galerii Krakowskiej mają lepszą siatkę połączeń jeśli chodzi o komunikację miejską niż Nowy Kleparz co z pewnością spowoduje spore zamieszanie w tym rejonie, zwłaszcza w początkowym etapie funkcjonowania zmian.

Z reorganizacją ruchu nie chcą zgodzić się przewoźnicy, którzy uważają, że tylko wydłuży to czas dojazdu do pracy/szkoły ich pasażerom.

Poniżej część komunikatu ZIKiT:

Jednocześnie informujemy, iż opracowane przez ZIKiT zmiany nie nakładają na przewoźników osobowych zakazu dojazdu do centrum Krakowa w rejon II obwodnicy, a ich pasażerom nie uniemożliwiają wsiadania i wysiadania na przystankach zlokalizowanych np. w ciągu Alei Trzech Wieszczów.

Mając jednakże na uwadze wieloletnie negatywne doświadczenie w kwestii m.in. „blokowania” pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK) np. na przystankach wzdłuż ATW, podjęto decyzję, działając w interesie pasażerów KMK, aby ruch BUS „skanalizować” poprzez udostępnienie na niektórych ciągach jedynie przystanków „dedykowanych” dla konkretnych kierunków. Polegać ma to na tym, iż np. przewoźnicy jadący z centrum w kierunku Borku Fałęckiego przez ul. Zakopiańską będą mogli się zatrzymywać na alejach jedynie na przystanku „Jubilat”, a ci kierujący się w stronę ul. Wielickiej przystanek „AGH”.

Dla wymiany pasażerów wybrano te przystanki, które na dzień dzisiejszy nie mają przekroczonej przepustowości oraz umożliwiają bezproblemowe omijanie pojazdów dokonujących wymiany pasażerów czyli są zlokalizowane w zatokach lub jak w przypadku przystanku „Jubilat” w kierunku Mostu Dębnickiego kończy się na nich buspas.  

Podobne zmiany planuje się wprowadzić w ciągu ulic Dietla i Grzegórzeckiej. gdzie udostępniony dla przewoźników (ale tylko dla tych kierujących się od strony Ronda Grunwaldzkiego) będzie przystanek „Starowiślna”, który zlokalizowany jest w zatokach.

W przypadku linii autobusowych poruszających się z kierunku od ul. Limanowskiego do Ronda Grzegórzeckiego i dalej, najbardziej optymalną trasą jest ta prowadząca przez Zabłocie i Most Kotlarski, która odległościowo jest krótsza od przejazdu ulicami Starowiślną i dalej Grzegórzecką, a dodatkowo ruch na niej jest zdecydowanie mniejszy. Brak jest tam również skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, gdzie przy alternatywnej trasie takich „spowalniających” miejsc jest aż pięć, w związku z czym powyższa zmiana z pewnością pozytywnie wpłynie na czasy przejazdu.

Poniżej pokazujemy na schematach zakres planowanych do wprowadzenia zmian w zakresie przewoźników osobowych.

źródło grafik: zikit.krakow.pl

Udostępnij na FacebookuUdostepnij na Twitterze

💬 Pytania i odpowiedzi (19)

Dodaj nowe pytanie lub odpowiedź

Taki

Odpowiedz

A może by tak im zablokować wjazdy do naszym miast.

Ursonn

Odpowiedz

To co się dzieje to jest pomysł popieprzonych Krakusów żeby im było dobrze a ludzie z poza miasta się trudzili z dojazdami.

Wkurzona z Placu Inwalidów

Odpowiedz

Że niby ruch na przystankach miastu przeszkadza? Niech miasto nie puszcza większości linii po Alejach, jak teraz o zrobili, a potem niech miasto narzeka. Bo to nie busiarze, a miliony lini mpk na jednym przystanku przeszkadzają,

Dj. Okami

Odpowiedz

Przeprowadzcie sie do Krakowa i problem bedziecie miec z glowy a nie marudzcie jak stare baby, istny syf tam jest a z kleparza do dworca jezdzi chyba z 10 mpk

marcin

Odpowiedz

Skoro my mamy mieć tylko wybrane przystanki do wsiadania/wysiadania to może niech MPK też zatrzymuje się zamiast na każdym to na co 3-5 przystanku.

marcin

Odpowiedz

Szkoda że Kraków traktuje ludzi spoza miasta jako drugą kategorię. My też chcemy dojechać do centrum Krakowa i korzystać z komunikacji taką jaką mamy do swoich miejscowości. Zamiast usuwać parkingi przy galerii można było chociaż przelotowe przystanki zostawić a końcowy parking usytuować na ul Kamiennej albo wykorzystać teren znajdujący się za galerią jadąc w stronę Kleparza.

Agata

Odpowiedz

To jest zamach na ludzi, którzy mieszkają poza Krakowem. Jawna dyskryminacja...

wibram

Odpowiedz

Przepraszam, chodziło o przedostatnią mapkę ;)

wibram

Odpowiedz

Jak rozumieć ostatnią mapkę? Co to znaczy przystanki ogólnodostępne? Czy to znaczy, że busy jadące alejami będą się zatrzymywały np. na przystanku KONOPNICKIEJ?

Część 3

Odpowiedz

Jednak proszę mnie zrozumieć. Gdy na co dzień funkcjonuje w małej wiosce na prawdę ciężko jest się odnaleźć w mieście którego się kompletnie nie zna pomimo tak dobrze rozwiniętej struktury komunikacyjnej. Szkoda, że problem tego przystanku nie został rozwiązany w lepszej perspektywie.

Część 2

Odpowiedz

Teraz moja podróż nie będzie taka płynna ze względu na czas oraz przemieszczanie się po mieście. Pisząc to jestem przekonana, że zaraz padnę ofiarą niektórych którzy to będą mi wypominać, że istnieje coś takiego jak komunikacja miejska itp.

Część 1

Odpowiedz

Jestem mieszkanką Dolnegośląska i przyjeżdżam pociągiem do Krakowa gdy podróżuje do rodziny w pow. Limanowskim. Osobiście korzystam z usług jednego z przewoźników z ul.Ogrodowej. Jestem zasmucona tą wiadomością.Dla mnie jest to na prawdę kłopotliwa sytuacja. Zawsze gdy wysiadałam z pociągu przejście na busa zajmowało mi niecałe 10 minut. Dla osoby z dużym bagażem było to świetne rozwiązanie.

Smiech

Odpowiedz

Do jubilatu sobie będziecie dojeżdżać

Bar

Odpowiedz

Przystanek na kleparzu tylko postój 3minuty
Cyrk jakich mało

Busiarz

Odpowiedz

Ale będą jaja

Takutak

Odpowiedz

świetnie że usuną w końcu to pobojowisko spod galerii krakowskiej. Wyglądało on przepaskudnie, nie reprezentowało sobą żadnych standardów, a wiśnią na tym busiarskim torcie były przyczepy z wątpliwej jakości fastfoodami.
Z Nowego Kleparza co chwilę jeżdżą tramwaje na dworzec główny, więc nie ma się czym martwić

lonka

Odpowiedz

Jeśli obrót będzie o 360 stopni, to znaczy, że wszystko będzie tak samo :P

busy-krk.pl ❤️

Poprawione :)

lonka ❤️

Brawo za szybką korektę ;)